אז נכון שאנחנו רוצים לצמוח איתכם ביחד ולתת לכם את העבודה הטובה ביותר...
ועדיין אנחנו מאמינים בתחרות ולכן ריכזנו עבורכם 12 שלבים חשובים כשבוחנים עוד חברת דיגיטל כדי לוודא שתקבלו ערך שיקדם אתכם.
שלב 1 - תדעו את תקציב השיווק שלכם
פיתוח תקציב השיווק שלכם צריך לקחת בחשבון שלושה דברים: - כמה אתם יכולים להרשות לעצמך להשקיע
- לאיזה ROI אתם מצפים
- מהם היעדים שאתם מנסים להשיג
הכל מתחיל בבחינת תקציב ההוצאות שלכם ולהחליט כמה נוח לכם להשקיע. עם זאת, מומלץ לשמור על ראש פתוח בשלב זה כדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם ברגע שתגדלו. שלב 2 - הגדר את היעדים שלך
האם אתם מחפשים מכירות מקוונות? תנועה של לקוחות לחנות פיזית? תנועה של לקוחות לאתר? תדמית לשירות שאתם מציעים? מודעות מוגברת למותג?חשוב להגדיר מטרה מדידה שתהווה הצלחה מבחינתכם כך שיהיה אפשר למדוד את הביצועים של הסוכנות (KPI).
ככל שהיעדים ברורים יותר, כך אפשר לספק פתרונות ותכנית ספציפיים ולגדול בהתאם להצלחה.
שלב 3 - חשוב על אופן העבודה השוטף
כמה אתם רוצים להיות מעורבים בפרויקט?
כמה זמן אתם יכולים להקדיש לעבודה מול הסוכנות?
מהם החוזקות שלכם בעסק ובשיווק?
אנחנו מאמינים שכל בעל עסק מבין דבר או שניים על שיווק ומכירות.
כשעובדים עם חברה חיצונית חשוב לדעת איך לשלב כוחות ולהוציא את המיטב אחד מהשני - לקלוט איפה אתה חזק ולמנף את זה, לקלוט איפה אתם צריכים חיזוק ולדעת לעבוד ביחד.
המטרה היא שעבודה משותפת עם חברה חיצונית תיצור סינרגיה שתביא תוצאות.
גם פה חשוב להגדיר את המטרות והחזון שלכם לגבי מערכת היחסים שלכם עם החברה.
שלב 4 - נוכחות דיגיטלית
לאחר שסיימנו עם שלושת השלבים הראשונים, הגיע הזמן להתחיל להסתכל על סוכנויות שיווק דיגיטליות ספציפיות.אתם יכולים לקבל תחושה כיצד הסוכנות חושבת מהתבוננות בנוכחות הדיגיטלית ובחומרים השיווקיים שלה.
אם ישנם עיצובים ספציפיים שמדברים אליכם, אולי מסרים שהתחברת אליהם - תבחינו מה דיבר אליכם ושתפו את זה עם הסוכנות.
עם בחינת הנוכחות הדיגיטלית תוכלו גם לקבל תחושה של כמה הסוכנות מעריכה את עצמה.
שלב 5 - הערכת תרבות החברה
חשוב להסתכל על התרבות הארגונית והגישה של החברה.אתם רוצים לעבוד עם צוות שישקיע את הזמן להבין את המטרות שלך, שישאלו שאלות, שיתעניינו בך ובעסק.
צוות שיידע לדחוף את הפרויקט גם כשאתה עסוק ולא יכול להיות 'על זה'.
צוות שיהיה שם בשבילכם גם אחרי סיום הפרויקט ויעזרו לכם לעבוד עם הכלים הנכונים ולהציע לכם התאמות לעולם המתחדש.
שלב 6 - תשאלו מי יעבוד על הפרויקט ותדברו איתו
לעתים קרובות האנשים שעובדים מולך בשלב המכירה הם לא אותם אנשים שיעשו את העבודה בפועל. אתם רוצים לדבר עם מי שבאמת עובד על הפרוייקט, לבדוק איזה ניסיון יש להם ולוודא שיש לך איתם חיבור שיגרום לך לרצות להתקשר אליהם, לעבוד איתם ביחד ולייצר שילוב מנצח שמביא תוצאות.
שלב 7 - בדקו המלצות
לפני שאתם מעסיק עובד, אתם בודקים הפניות והמלצות. עשו אותו דבר עם כל סוכנות שיווק דיגיטלית שאתם בוחנים. בקשו לבדוק ממליצים בהווה ובעבר.
לאחר מכן, עקבו אחר הלקוחות שלהם כדי לבדוק אם הם מספקים את מה שהם אמרו לכם שהם עשו.
אם הם מגזימים בתוצאותיהם, יתכן שהם מבטיחים יתר על המידה לגבי מה הם יכולים לעשות למענך.
אם הם מפרטים לקוחות קיימים או בעבר באתר שלהם, כדאי לבחור זוג באקראי ולהתקשר כדי לאמוד את החוויה שלהם.
אם אתם מחפשים סוג מסוים של אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית, בחנו את עבודתם בתחום זה.
לדוגמה - אם אתם רוצים שמישהו ינהל את המדיה החברתית שלך, תסתכלו על מה שמתפרסם בדפים החברתיים של הלקוח שלהם - ולא רק מה הסוכנות רוצה להראות לך.
שלב 8 - הבינו את התהליך
אין שתי סוכנויות שיעבדו באותה צורה, אך לתהליך בו הן משתמשות יהיו כמה קווי דמיון.אתם רוצים לוודא שאתם מבינים את הדרך בה הם עובדים עם לקוחות ואת התהליך שהם עוברים על מנת להביא תוצאות.
חפשו סוכנות העוקבת אחר תהליך דומה לזה:
- חקירה וגילוי: חקרו ותבינו מה השירותים שהחברה מציעה ויודעת לתת
- העמקה: הבינו את הגרעין העסקי שלהם ותדמיינו אותם משווקים במותג שלכם
- הגדרה: פיתוח אסטרטגיות ספציפיות והגדרת KPIs
- ביצועים: להשיג, לעקוב ולנהל פרוייקטים בכדי לעמוד ביעדים
- יעילות: בדקו, התאימו וייעלו את העבודה שלכם בכדי למקסם את ההשפעה ואת ההחזר על ההשקעה
שלב 9 - התשוקה שיש להם למקצוע
אתם רוצים שאנשים על שיווק העסק שלכם יאהבו את מה שהם עושים וייקחו את זה באופן אישי.אנשים שרוצים לגדול, להתפתח, ולעשות את זה ביחד איתכם ועם הפרויקט שלכם.
אנשים סקרניים שמתעניינים, שואלים שאלות רלוונטיות ורוצים לרוץ עוד כמה קילומטרים אקסטרה כדי להביא תוצאות.
השילוב בין מקצועיות, ניסיון ותשוקה יכול ליצור עבודה עוצמתית.
שלב 10 - שקיפות בכל דבר
כשמדובר בתמחור, שיווק דיגיטלי יכול להשתנות באופן משמעותי בהתאם למוצרים והשירותים שבהם משתמשים ואופן הפריסה שלהם. אתם (וגם הלקוחות שלכם) רוצים שקיפות בכל מה שאתם עושים. דרשו הסבר ברור על מה אתם מקבלים, מהם התוצרים שהסוכנות תספק ומה תשלמו עבור כל שירות ומוצר.
אם הסוכנות משתמשת בחברות צד ג' בכדי לספק מוצרים מסוימים, בקש מהן להסביר את דגמי התמחור שלהן.
לדוגמא, אם הסוכנות צריכה לקנות מילות מפתח עבור PPC (תשלום לפי לחיצה) במנוע חיפוש, או להציג רשתות מודעות,
בקש מהן לפרט אילו דמי ניהול הם גובים מעבר לרכישה בפועל.
שלב 11 - דיווח שוטף על ביצועים ותקשורת יעילה
וודאו שהסוכנות מספקת לכם דוחות לגבי ביצועים כדי לדעת טוב יותר איפה אתם עומדים ואיך אפשר להשתפר.
תרצו לדון עם מי אפשר לדבר, מתי ובאיזה תדירות תראו דוחות או תקבלו הערות והארות כדי לבצע הערכת מצב ולדון ביעילות העבודה המשותפת.
תיאום ציפיות מקדים יכול לחסוך הרבה משאבים וליצור עבודה יעילה יותר שמביאה תוצאות.
שלב 12 - האזינו לרעיונות שלהם
לאחר שעשיתם את בדיקת הנאותות שלכם ואתם מאמינים שהם יתאימו לכם, הגיע הזמן להעמיד אותם במבחן. שתפו את הסוכנות עם מטרה ספציפית שיש לעסק ובקשו מהם לעבוד ביחד על פיתרון כל שתוכל לבחון את אופן הפעולה שלהם.
אתה רוצה להבין את התהליך החשיבה שלהם ולבחון איך הם יתנהגו כשאתגרים ומטרות יצוצו בהמשך.
תוכלו להשתמש בכמה פריטי מפתח על מנת לבחון את הסוכנות:
- הגישה הקריאטיבית: האם זה מתאים למותג שלך?
- הפיתרון: האם אתה מאמין שיכול לספק את המטרות שעומדות בראשך?
- ביצוע: האם החברה תוכל להתמודד עם אתגרים שיצוצו?
- המצגת: חפש אנרגיה, התלהבות ואמינות. האם יש להם ניסיון לחוות את מה שהם אומרים? כיצד ייווצרו הקמפיינים?
- התקציב: האם זה מתאים לצרכי התקציב שלך והאם הם שקופים לגבי העלויות?
כשמדובר בשיווק ועבודה משותפת, אתה צריך לסמוך על האנשים שאתה בוחר. זוהי השקעה משמעותית.
עליכם להרגיש בנוח שהסוכנות שתבחרו תהיה עם ראש טוב ופתוח ותוכל לספק את מה שהם מבטיחים על סמך תוכן, אסטרטגיית מדיה חברתית, מדידה חוצת פלטפורמות, שירותי שיווק, פרסום, נוכחות מקוונת ושיווק בדוא"ל ובטלפון.
חפש סוכנות יצירתית המציעה את התמורה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר.
למרות שזה עשוי לגרום לכם להשקיע קצת יותר בהתחלה, התהליך יחבר אתכם לפרויקט, לטכנולוגיה ולצד בעסק שלכם שאולי לא הכרתם לפני.
כשנהנים מהדרך, מביאים תוצאות.