שיווק דיגיטלי - מהן האפשרויות שלכם בפועל?
במאמר הקודם דיברנו על עקרונות בסיס לשיווק דיגיטלי - 5 עקרונות שחשוב להבין לפני שניגשים לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם.
הפעם נרחיב על 3 פלטפורמות שיווק דיגיטלי עיקריות ונעשה סדר באפשרויות השונות שיש לכם לשיווק העסק בפועל.
משפט מפורסם אומר שמרוב עצים לא רואים את היער.
אכן, בעלי עסקים רבים פונים אלינו מבולבלים מרוב האופציות הכמעט אינסופיות שיש היום בשיווק דיגיטלי.
שיווק דיגיטלי - קידום ממומן מול קידום אורגני
נתחיל בלהסביר כמה מילים על אופן השיווק.
שיווק ממומן - בשיווק ממומן אנחנו משלמים כסף לאחת הפלטפורמות (גוגל, אינסטגרם, פייסבוק וכו׳) כדי להיחשף ללקוחות פוטנציאליים ולקדם את המטרות שלנו (יצירת לידים/חשיפה/מודעות לעסק שלנו ועוד…)
שיווק אורגני - בשיווק אורגני אנחנו עושים פעולות בתוך האתר שלנו או הדפים העסקיים שלנו כדי להיחשף ללקוחות פוטנציאליים ולקדם את המטרות שלנו. לדוגמא - כתיבת תוכן איכותי, תיוג דפים עסקיים נוספים, כתיבת מאמרים בבלוג, שיתופי פעולה עם דפים עסקיים אחרים ועוד...
לדוגמא - אם אני חברת קידום אתרים מנתניה וארצה שכל מי שיחפש בגוגל חברת קידום אתרים בנתניה בגוגל יגיע אליי, בצורת השיווק האורגני אדאג לכך שהתוכן באתר שלי יתאים לתוכן של קידום אתרים, ואדאג לכך שמנוע החיפוש של גוגל מבין שאני חברה שנותנת את שירותי הקידום שלי בנתניה.
קידום אתרים בנתניה - דוגמא
דוגמא פרקטית להבנת ההבדל - חברת קידום אתרים בנתניה רוצה שכל מי שמחפש בגוגל חברת קידום אתרים בנתניה יראה אותה בתוצאות החיפוש הראשונות.
בצורת השיווק האורגני בגוגל - אדאג לכך שמנוע החיפוש של גוגל מבין שאני חברת קידום אתרים מנתניה, שהתוכן באתר שלי מתאים וקשור לעולם התוכן של קידום אתרים, אדאג לכך שבנתונים באתר מבינים שהחברה מנתניה, ארשום במערכת Google My Business את העסק והכתובת שלי, אתאים את הכותרות והמבנה של האתר לצורה בה מנוע החיפוש של גוגל סורק ובודק אתרים ואדאג לקישורים רלוונטיים מהאתר החוצה ומאתרים אחרים אל האתר עצמו.
בצורת השיווק הממומן בגוגל - אקים קמפיין ברשת החיפוש של גוגל ואדאג שכל מי שמחפש שירותים שקשורים לקידום אתרים, שיווק דיגיטלי, קידום אורגני או ממומן וכו׳ - אראה את הפרטים שלי בתוצאות הראשונות.
בצורת השיווק הממומן ברשת החיפוש של גוגל אני משלם כסף בפועל לגוגל בכל פעם שלקוח פוטנציאלי לחץ על המודעה.
ערוצי שיווק עיקריים ונפוצים
פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק
שיווק דיגיטלי בפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק נחשב לשיווק דחיפה.
מה זאת אומרת?
רוב המשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק נכנסים לאפליקציות הנ״ל בשביל לצרוך תוכן שהם אוהבים - להתעדכן מה החברים חושבים וכותבים, לשתף תמונות ומחשבות החברים, להתחבר לקבוצות של אנשים עם תחומי עניין משותפים ועוד ועוד…
בזמן שאנחנו צורכים את התוכן שאנחנו אוהבים, האפליקציות הנ״ל אוספות המון מידע לגבינו - מצב משפחתי, תחומי עניין, גיל, מיקומים וכו׳.
בתור בעלי עסק, אנחנו יכולים להשתמש בכלי הפרסום של האפליקציות הנ״ל בשביל למקד את הפרסום לקהל יעד שמתאים לנו וקיים סבירות גבוהה שיתעניין בנו, וכך אנחנו מציגים ללקוחות פוטנציאליים פרסום שקשור לעסק שלנו ולמטרות אותן אנחנו רוצים להשיג, כמו לדוגמא - הגדלת מחזור המכירות, הגברת המודעות לעסק שלכם, תנועת גולשים רלוונטיים לאתר שלכם ועוד…
קידום אתרים בנתניה - דוגמא
ניקח אותנו כדוגמא פשוטה - חברת שיווק דיגיטלי וקידום אתרים בנתניה.
מכיוון שקהל היעד שלנו הוא בעלי עסקים קטנים - בינוניים, נשתמש בפלטפורמות הנ״ל כדי למקד את הפרסום לבעלי עסקים, עצמאיים, בעלי דפים עסקיים בפייסבוק וכו׳.
בזמן שבעלי העסקים נמצאים בפייסבוק כדי לצרוך תוכן/להעלות פוסטים/לפרסם בעצמם את העסק שלהם וכו׳ - אנחנו נהיה שם עם מודעה מעניינת עם קופירייטינג מושך בכדי שהם ישימו לב אלינו ויצרו איתנו קשר.
גוגל
שיווק דיגיטלי בגוגל מתחלק לכמה ערוצים.
הערוץ העיקרי הוא פרסום ברשת החיפוש של גוגל - שיווק שנחשב לשיווק משיכה.
מדוע?
לרשת החיפוש של גוגל נכנסים אנשים עם כוונת רכישה גבוהה יותר - הם הרי מחפשים משהו ספציפי ונכנסו במיוחד לגוגל כדי לחפש אותו.
הופעת העסק שלנו בתוצאות החיפוש הראשונות הינה פעולת משיכה - אנחנו מושכים את הלקוח הפוטנציאלי לפנות דווקא אלינו מכל האופציות האחרות שמופיעות לו.
חברת קידום אתרים בנתניה - דוגמא
דוגמא לשיווק משיכה בגוגל של חברת קידום אתרים בנתניה היא דיי פשוטה אך מתחלקת לכמה דוגמאות.
בפרסום ברשת החיפוש של גוגל אדאג לכך שחברת בניית האתרים תופיע בתוצאות החיפוש הראשונות שמופיעות אם מישהו מחפש חברה לבניית אתרים.
בפרסום הרשת המדיה אתמקד בעיקר בפרסום חוזר - ״ריטרגטינג/רימרקטינג״ - זאת אומרת אדאג שהבאנרים של החברה יופיעו באתרים נבחרים לקהל יעד שכבר ביקר באתר האינטרנט שלה/הוסיף