3 תחזיות שיווק לשנת 2020
שגיא • 15 בינואר 2020
אז הנה התחלנו את העשור החדש שלנו, ואיתו 3 התחזיות שלנו לשנת 2020 בתחום השיווק הדיגיטלי:
1. משפיעי דעת קהל הם כבר חלק גדול מהשיווק
למעשה, 21% מהחברות מוציאות יותר מחצי מהן את תקציב השיווק שלהן על מובילי דעת קהל ונראה שהמספר הזה יגדל בשנת 2020.
איך כדאי לכם לחשוב על שיווק משפיעים? שיתופי פעולה. השותפות הנכונה יכולה לבנות את הקהל שלך,
להשיג יותר מכירות וליצור מערכת יחסים מתמשכת עם שגריר המותג.
טיפ: ודא שהקהל של המשפיע מורכב מהלקוחות האידיאליים שלך.
2. קפיצה על פרסונליזציה
התאמה אישית של השיווק שלך תעזור לך למקד את הלקוח בצורה הולמת יותר ולקבל את החוויה שהם רוצים וצריכים לקבל.
אבל זה לוקח המון ומעקב אחרי נתונים והפרטיות היא עניין גדול מאוד היום. תוודאו שאתם אוספים נתונים באחריות ומתקשרים עם הלקוחות שלך בצורה טובה.
לדעתנו, שקיפות היא המפתח!
3. האם 2020 היא שנת הבינה מלאכותית?
לבינה מלאכותית כבר יש יד ביצירת תוכן והיא עושה קפיצות עצומות ביכולת הטכנית שהיא מסוגלת לבצע
אבל האם זה הדבר הבא לשנת 2020?
חד משמעית לא!
למה? כי זה כבר כאן! זה מובנה בכלים שבהם אתם משתמשים.
ואתם בהחלט צריכים לחפש דרכים נוספות לשילוב AI בשיווק שלך.
למה? זה יקל על העבודה שלכם בצורה משמעותית שלא תבינו עד כמה.
מה איתך? מה הולך להיות גדול בשיווק שלך השנה והלאה? איך אתה הולך לקדם את העסק שלך?

שיווק דיגיטלי הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מודרניות בשנים האחרונות, וחברות שיווק דיגיטלי ממלאות תפקיד קריטי בסיוע לעסקים להצליח להביא לקוחות חדשים ותדמית טובה בנוף הדיגיטלי של היום בו הכל נקבע עפ"י איזה דף אינטסגרם נראה טוב יותר או כמה המשפיען נותן תוכן עם ערך. חברות אלו מתמחות ביצירה וביצוע של קמפיינים שיווקיים דיגיטליים המסייעים לעסקים להגיע ולתקשר עם קהלי היעד שלהם בערוצים דיגיטליים שונים, כגון מנועי חיפוש, מדיה חברתית, דואר אלקטרוני ומכשירים ניידים. במאמר זה, נבדוק מה עושות חברות שיווק דיגיטלי, מדוע עסקים זקוקים להן, ומה לחפש כאשר בוחרים חברת שיווק דיגיטלי לעבוד איתה.

ריקה קורן הגיעה אלינו לדיגיטל מטאדור עם המון אנרגיות חדשות ורצון להתפתח ולהתקדם. למעלה מחצי שנה אחרי, אפשר להגיד בבירור שמדובר באחד הגיוסים המשמעותיים ביותר בחברה. מעבר למקצועיות ולמוסר העבודה הגבוה, ריקה מגיעה למשרד עם חיוך ענק והמון תשוקה לעזור לבעלי עסקים להתקדם ולהגיע לרמה הבאה. ריקה מגיעה עם סיפור חיים מאוד מעניין ומרגש, לביאה אמיתית שעומדת על הרגליים פעם אחר פעם, מוצאת את הטוב שבכל דבר ויודעת להעביר את זה הלאה ולהעצים את הסובבים אותה.

בפרק 20 של פודקאסט מטאדור נגענו בחגיגת היורו, בעלייה המטאורית של בעלי עסקים חדשים שמעוניינים לעבוד עם חברות שיווק ולקבל עזרה בשיווק דיגיטלי פעם ראשונה בחייהם, ושיתפנו מהידע שלנו:
איך אפשר לקבל עזרה בשיווק דיגיטלי גם בלי להוציא שקל?
מאיפה מתחילים לשווק כשיש כל כך הרבה אופציות?
החשיבות של איסוף נתוני שיווק רלוונטיים לעסק שלכם
קבלת החלטות ובחירות שנכונות לכם
תקציבי שיווק מומלצים - גם אם אתם משווקים בעצמכם באופן עצמאי
הגדרת הלקוח הנכון לכם ולעסק שלכם

במאמר הקודם דיברנו על עקרונות בסיס לשיווק דיגיטלי - 5 עקרונות שחשוב להבין לפני שניגשים לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם. הפעם נרחיב על 3 פלטפורמות שיווק דיגיטלי עיקריות ונעשה סדר באפשרויות השונות שיש לכם לשיווק העסק בפועל. משפט מפורסם אומר שמרוב עצים לא רואים את היער. אכן, בעלי עסקים רבים פונים אלינו מבולבלים מרוב האופציות הכמעט אינסופיות שיש היום בשיווק דיגיטלי.

גשמי הברכה ממשיכים לרדת ולשטוף את השנה המטורפת שאנחנו עוברים. בפרק 19 דיברנו על דייגו ארמנדו מראדונה, על הקשר שלו לשיווק ופרסונאל ברנדינג (מיתוג אישי), על עונת החורף המתקרבת, ההשפעה שלה על העסקים, דרכים למנף אותה לקידום ושיווק העסק שלכם. בנוסף, נגענו בפרסומים השבוע על כך שקניות האונליין בשופרסל מהווים כבר 21% מהמחזור החודשי והשינויים שהם הולכים לעשות על מנת להגדיל את הריווחיות והקניות אונליין. האזנה נעימה.

רוחות השינוי ממשיכות לנשוב ולהתחזק. עסקים חדשים נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם, עסקים אחרים נסגרים ומפנים מקום לעסקים חדשים וקיימים להתרחב ולגדול. המון אנשים בוחרים לעשות שינויים ולהתאים את עצמם למה שקורה עכשיו. אנחנו רואים יותר ויותר שכירים מצטרפים לטרנד העצמאות ורוצים להיכנס לתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים דרך שיווק דיגיטלי, ויותר ויותר עסקים מסורתיים שעושים את הטרנספורמציה מהעולם הישן לעולם החדש ורואים הצלחה רבה בגיוס לקוחות חדשים דרך הדיגיטל. עולם השיווק הדיגיטלי כולל כל כך הרבה נושאים, קטגוריות ותוכנות - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, רב מסר, Smoove, קידום אורגני, קידום ממומן, אוטומציות, קמפיין לידים ועוד ועוד באזוורד ומילים שלעיתים יכולות לבלבל ולגרום לנו להתפזר. אז רגע לפני שניגשים לשיווק בדיגיטל, רשמנו לכם 5 עקרונות בסיס לשיווק דיגיטלי שמתאימים במיוחד לעסקים קטנים-בינוניים, בין אם חיוניים או לא חיוניים בתקופת הקורונה ובכלל.