הנגיף החדש שהתפרץ לפני כארבעה חודשים משפיע באופן דרמטי על כלכלת העולם וגורם לחוסר ודאות ודאגה בקרב לקוחות קיימים ופוטנציאליים רבים.
יחד עם הפאניקה והדאגה לבריאות שלנו, משברים כאלה טומנים בחובם הזדמנויות אדירות לבעלי עסקים ועצמאיים שחושבים מחוץ לקופסה ומגיבים לטרנדים בזמן אמת כדי לקדם ולפתח את החברה שלכם.
צריכת התוכן הדיגיטלי עולה
כפי שטוענים רבים מהקולגות העולמיות שלנו, צריכת המדיה הדיגיטלית קפצה בלפחות 28%,
אנשים שנשארים בבית מוצאים את עצמם שוכבים על הספה וגוללים יותר מהרגיל בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ומקביליהם - למסר שיש לכם לתת לעולם יש סיכויים טובים יותר להגיע לקהל הפוטנציאלי מהרגיל - עלייה של כמעט שליש מהממוצע.
אנשים מחפשים דברים חדשים וייחודיים, משהו מעניין לקרוא, תחום חדש ללמוד, מקום חדש להתפתח בו וכו'.
צרו תוכן איכותי ובעל ערך שקשור למוצר או השירות שלכם וחברו את המסרים השיווקיים לרגשות אותם אתם והסביבה שלכם חווים.
הביקוש למוצרים מסויימים עולה
עוד ועוד דיווחים מספרים על עליה חדה בקניית מוצרים עם זמן מדף גבוה או מוצרים שקשורים לחיטוי.
לדוגמא, בארה"ב צריכת אלכו-ג'ל - ג'ל לחיטוי הידיים ללא שטיפה - עלתה ב-1,400%!
איך תוכלו לקשר את המסרים שלכם למוצרים שנמצאים כרגע בעלייה?
אולי זה הזמן להזמין אלכו-ג'ל עם המיתוג של העסק שלכם וליצור קמפיין שיווקי יצירתי המקשר בין הסטיריליות והיעילות של האלכו-ג'ל לבין העסק שלכם?
פגישות אונליין - שיחות וידאו
מלבד האנשים שבבידוד, אנשים מעדיפים פחות לצאת מהבית ופחות להיפגש עם אנשים. זאת ההזדמנות שלכם להעביר פגישות פרונטליות לשיחות וידאו.
לצורך העניין, המניה של מערכת שיחות הוידאו Zoom הגיעה שבוע שעבר לשיא של כמעט $130 למניה - כולל עלייה של כמעט 40% בחודש.
שיחות וידאו יכולות להיות מאוד יעילות ובמקום להשקיע על כל פגישה עם לקוח כמה שעות כולל נסיעות, אפשר להגדיל את הפגישות הוירטואלית ולחסוך המון זמן יקר - הרגל שיתרום לכם מאוד גם בטווח הארוך.
שווקים משתנים
השווקים עצמם משתנים וכמובן ששינויים כוללים בתוכם גם ירידת הכנסות לעסקים מסויימים, אבל יש הזדמנות למוצרים ושירותים בתחומים מקבילים.
אנשים יוצאים פחות למסעדות? הזמנת משלוחים הביתה עולה.
אנשים יוצאים פחות למרכזי קניות גדולים? הזדמנות לעסקים קטנים שנמצאים קרוב לבית להגדיל רווחים
פחות טיסות יוצאות לחו"ל? הזדמנות גדולה לתעשיית תיירות הפנים.
זוגות מבלים פחות בחוץ? הזדמנות לחנויות שקשורות במיניות ואביזרי מין (ואולי אפילו מוצרי תינוקות עוד 9 חודשים...)
פחות דרישה לאימוני כושר או יוגה מחוץ לבית? הזדמנות לבנות תכנית אימונים ביתית למי שבבידוד ולהגדיל את החשיפה הדיגיטלית שלכם.
למדו בעצמכם
סרטונים ביוטיוב, בדיקה בגוגל, חיפוש בפייסבוק, בלוגרים של שיווק ומערכות למידה כמו Udemy.
אם המצב החדש יוצר אצלכם יותר זמן פנוי, במקום לבכות ולהתבאס - קחו נשימה, ונצלו את הזמן ללמידה שתעזור לכם כבר בטווח הקרוב וכמובן תקדם אתכם משמעותית בטווח הארוך.
לדוגמא, הקורס הבא ב-Udemy
הוא קורס חינמי שנותן סקירה על מערכת הניהול של פייסבוק - Facebook Business Manager. הוא אמנם בסיסי ביותר וכולל בתוכו גם הרבה דיבורים בנושאי שיווק תיאורטיים, אבל הוא חינם, בסיסי והחלק שמסביר את המערכת של פייסבוק הוא קליל ופשוט להבנה.
שינוי גישה
אנחנו בדיגיטל מטאדור משתדלים ליישם גישה אופטימית לחיים ולעולם. נכון, תקופה של חוסר וודאות היא לא פשוטה לעצמאיים העניין הוא שאנחנו כבר נמצאים בתוכה והעולם כבר משתנה, אז בואו ננצל את הזמן להתאים את עצמנו לעולם המשתנה, לייצר אנרגיות חיוביות ולמנף את השינוי להגדיל את הרווחים שלנו ולהתפתח.